niedziela, 10 czerwca 2012

English ! Let's start!

Heej ! 
Pierwszym tematem którym chciałabym sie z Wami podzielić jest moja nauka języków obcych. Plusów uczenia się ich nie trzeba wymieniać - każdy dziś wie, że to się opłaca. Język angielski to dziś już podstawa. Ważne jest zatem by swoją wiedzę poszerzyć o znajomość innych języków. Spędzając ostatnio baaardzo dużo czasu na portalu gumtree.pl w dziale "PRACA" zauważyłam że pracodawcy poszukują osób znających j. francuski , słowacki, również chiński i włoski. Z kolei mój znajomy poszukiwał do swojej firmy osób znających węgierski. Ludzie mający dobrą pamięć do języków są więc z naprawdę dobrej sytuacji!  

Również i ja postanowiłam nie spoczywać na laurach, tylko korzystając z dobrodziejstw internetu, na razie darmowych, poszerzać moją wiedzę, słownictwo. 

Angielskiego uczę się od podstawówki, ale nie jestem zadowolona z poziomu wiedzy, gdyż, co tu dużo mówić, w liceum nauczycielka nic od nas nie wymagała, a i ja sama przy nawale nauki nie miałam ochoty na samodzielną naukę. Czas na zmiany! 

Oto co zamierzam robić: 

SŁOWNICTWO: 

- codziennie powtarzam słówka z poszczególnych działów repetytorium maturalnego LONGMAN. 
- uzupełniam książkę z daawnego kursu na jaki uczęszczałam ;) 
- stronka Edustation na zmianę z E-angielskim idą w ruch ! 

CZYTANIE

- codziennie przynajmniej jeden artykuł ze strony  BBC    lub  http://www.thefreedictionary.com/


SŁUCHANIE

- stronka http://storynory.com/   - właśnie ją odkryłam i zaczyna mi się podobać, opróćz lekkiej tematyki (bajki) jest do tego tekst! Więć niezrozumiałe słówka będę mogła odnaleźć i przetłumaczyć. 
- opróćz tego listeningi z repetytorium LONGMANa. 



Troszkę tego jest...Mam nadzieję że chociaż w połowie sobie poradzę ;) 
Niedługo chciałabym zacząć również powtórki francuskiego. Taaak francuski zdecydowanie bardziej mi się podoba... Ale o tym za jakiś czas. 

1 komentarz:

  1. O, w sumie nigdy wcześniej nie pomyślałam o czytaniu artykułów typu BBC. Choć przejrzałam stronę.. Nie wiem , pewnie wzięłabym się prędzej za coś National Geographic, ale nie wiem czy sobie poradzę.. Jestem jednak pewna, że spróbuję!

    OdpowiedzUsuń